Jouw kind, onze inspiratie!

Officieel lid WebwinkelKeur!

Snelle verzending!

  • Gratis bezorging vanaf €70

  • Gratis hulp en advies

  • Makkelijk & veilig betalen

  • Enkel kwaliteitsmerken

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden en overige beleidspagina's zijn opgesteld conform de regels van WebwinkelKeur.

Weten of deze webwinkel een lidmaatschap en actief keurmerk heeft? Ga dan naar:
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

  • Dag: kalenderdag;

  • Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

  • Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

  • Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;

  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikgemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.


Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

KIDZVILLA
Loevesteinlaan 530, 2533 CH Den Haag
Telefoonnummer: 085 212 93 07
E-mail: info@kidzvilla.nl
KvK-nummer: 85529265
BTW-nummer: NL004111478B40


Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden beroepen op de meest gunstige bepaling.

Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijft de overeenkomst voor het overige in stand en zullen de betreffende bepalingen in onderling overleg vervangen worden door bepalingen die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderen.

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.


Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten binden de ondernemer niet.

Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data.

De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders informeren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle feiten die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling te weigeren.

De ondernemer zal bij het product of dienst de volgende informatie meesturen:

  • het adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

  • de voorwaarden voor gebruik van het herroepingsrecht;

  • informatie over garanties en service;

  • de in artikel 4 genoemde gegevens.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  • De consument heeft het recht de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden te ontbinden.

  • Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.

  • Indien gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht, dient het product in originele staat en verpakking te worden geretourneerd.

  • Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Kosten in geval van herroeping

  1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product..
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.

Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen mits het product retour ontvangen is.


Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht uitsluiten voor producten en diensten zoals:

  • producten die overeenkomstig specificaties van de consument zijn gemaakt;

  • producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

  • producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

  • verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken;

  • diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.


Artikel 9 – De prijs

De prijzen van de aangeboden producten en/of diensten worden niet verhoogd tijdens de geldigheidsduur van het aanbod, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten van de consument.


Artikel 11 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging.


Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

  • De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

  • De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan opzeggen tegen het einde van de bepaalde duur met een opzegtermijn van één maand.

  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd kan niet stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur.


Artikel 13 – Betaling

Voor zover niet anders overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn.

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.


Artikel 14 – Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze procedure.

Klachten dienen binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen 14 dagen beantwoord.

Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de consument zich wenden tot WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl).


Artikel 15 – Retour & Garantie

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Daarna heeft u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

U krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact opnemen via info@kidzvilla.nl.

Uitzonderingen retourneren:

  • verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken;

  • producten die overeenkomstig specificaties van de consument zijn gemaakt;

  • producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

  • producten die snel kunnen bederven of verouderen;

  • audio- en video-opnamen en software waarvan de verzegeling is verbroken.


Artikel 16 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.


Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk vastgelegd te worden.


Artikel 18 – Klachtenregeling

Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kidzvilla.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan kunt u zich wenden tot WebwinkelKeur voor bemiddeling.

WebwinkelKeur Banner